Tom Tom Reparatie

Het meest gebruikte en dus ook het apparaat die ook kapot kan of problemen kan krijgen met het updaten is de Tom Tom, echter de reparatie service is niet een service die voor iedereen toegankelijk is en zodoende kunt u bij Tom Tom Reparatie 010 terecht, wij hebben geen enkele (commerciële) band met Tom Tom.

Wij werken in een professionele werkomgeving en maken gebruik van originele onderdelen tenzij deze niet te verkrijgen zijn. Wij geven drie maanden garantie op al door ons uit gevoerde reparaties (fabrieksgarantie vervalt en dit geldt niet voor reparaties waarbij waterschade is geconstateerd). Wij repareren defecte beeldschermen, laadelementen, touchscreens, accu’s, luidsprekers, etc.

Indien wij uw Tom Tom NIET kunnen repareren zijn de kosten op no cure no pay basis op voorwaarde dat wij de defecte Tom Tom voor onderdelen mogen houden.

Tom Tom DCJack vervangen

Wij vervangen alle DC-Jacks en voeren moederbord reparaties uit. In de meeste gevallen is alleen de plug defect en niet de printplaat eronder. De reparatietijd is voor deze reparatie minimaal 4 werkdagen. De reparatie kosten bedragen € 70,00 inclusief DC-Jack.

Het scherm van een navigatie systeem is zeer kwetsbaar, één keer laten vallen en hij is net als uw mobiele telefoon direct defect.
Gelukkig vallen de kosten mee voor het vervangen, wij vervangen hem indien voorradig direct, indien niet voorradig bestellen wij hem voor u.

De kosten voor de vervanging inclusief (nieuw) scherm bedragen € 80,00.
In sommige gevallen kunnen wij een gebruikt scherm leveren, deze is natuurlijk veel goedkoper.

Gebruik je een TOMTOM als navigatietoestel maar laadt de batterij niet meer op? Dan hebben we hier enkele oplossingen die mogelijk een antwoord zijn op het probleem.

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom de batterij van je TOMTOM navigatietoestel niet meer laadt. Enkele van deze redenen geven we hieronder weer:

1. De USB kabel is stuk (of andere oplaadkabels)

USB kabel stuk GPSDoor het veelvuldig gebruik is het best mogelijk dat de kabels zelf ergens stuk zijn. Meestal is dat aan de achterkant van de connector of de pinnetjes/plaatjes die in de connector zitten. Je krijgt dan het volgende:

Het lampje dat aangeeft dat de batterij oplaadt, flikkert continu bij beweging van de kabels.

Om het probleem te verhelpen, koop je een nieuwe oplaadkabel. Gebruik je dezelfde kabel om op te laden en te connecteren via de PC, dan is het best mogelijk dat je ook problemen hebt met het updaten of connectie maken met de software van Tom Tom TOMTOM HOME of MyDrive.

2. De connector van je TOMTOM toestel is stuk door het veelvuldig gebruik.

Connector TOMTOM stukNiet alleen de kabels kunnen stuk gaan door ze veel te gebruiken. Ook de connector van je navigatiesysteem kan snel kapot gaan. Zeker wanneer je de kabel regelmatig aan en afsluit van het toestel. De connector staat scheef en de pinnetjes zitten verbogen. De verlichting die aangeeft dat de batterij oplaadt, flikkert of brandt niet meer. Ook een connector van een TOMTOM apparaat is nog makkelijk te bestellen en te vervangen. Maar net zoals bij het vervangen van de batterij kan je de garantie niet meer opeisen wanneer je andere mankementen aanbrengt of TOMTOM ziet dat er aan gesleuteld is.

3. De batterij is stuk

Wanneer de batterij stuk is, zullen de volgende problemen optreden:

Bij het gebruik van een adapter, USB aansluiting of sigarettenaansluiting geeft het navigatietoestel weer dat het apparaat aan het opladen is: via groen lampje aan de bovenkant van het toestel + op het scherm van je TOMTOM apparaat. Wanneer je de oplaadkabels verwijderd, valt het toestel uit. In dat geval is er maar één oplossing: de batterij vervangen. Dat kan je zelf doen door een batterij te bestellen en deze in je toestel te vervangen.

4. Slechte connectie tussen batterij en toestel.

connector slechte verbinding navigatieSoms krijgt een GPS heel wat te verduren: warmtewisselingen, shocken, continu gebruik en meer. Hierdoor kan de connectie tussen de batterij en de connector verbroken zijn. Dat kan bijvoorbeeld voorvallen door de connector van het toestel te verbuigen waardoor de soldeerconnecties gebroken worden. Of door shocken kunnen de kabeltjes in het toestel los komen te zitten.

Het batterijlampje flikkert zonder de oplaadkabels te bewegen. Er zijn periodes dat de batterij oplaadt en soms niet. In de slechtste gevallen laadt de batterij niet meer op.

Valt het apparaat buiten de garantie, dan kan je trachten het probleem zelf op te lossen door het toestel te openen en de connector met de gebroken soldeerpunten opnieuw vast te solderen. Controleer alle kabeltjes op ze nog goed vast zitten aan de connector en de batterij zelf.

5. Probleem met het toestel zelf

Als je navigatie systeem nog nieuw is en in de garantie zit raden wij u aan om deze onder garantie te laten maken.
Alleen Tom Tom repareert onder garantie en meestal zonder kosten.